Hogyan lesz jó élmény a kiválasztási folyamat?

Cégünk jó hírnevének kialakítása, megőrzése nagyban függ a kiválasztási folyamat során kapott benyomásoktól, az úgynevezett jelöltèlmènytől. Mire figyeljünk munkàltatóként, hr-esként, hogy minden jelentkezőnk elégedett legyen, még akkor is, ha nem ő lesz a befutó? Nem is gondolnànk, hogy milyen fontosak a kiválasztás során szerzett benyomások, milyen messze juthat a jó vagy rossz híre cègünknek attól, ahogy kezeljük a jelöltjeinket. Egy rossz élmény akár a jelölt elvesztéséhez is vezethet, de ha jól kezeljük jelöltjeinket, nyerhetünk is vele. Alapvetően fontos tehát, hogy az onboarding folyamat részeként kezeljük a kiválasztás folyamatát is.

  1. Legyünk alkalmazkodóak, kompromisszumkèpesek. Ajánljunk több időpontot a telefonos vagy személyes interjúra, hiszen a jelöltünknek is van èlete, időbeosztása, munkája, családja. Igyekezzünk megtalálni a mindenki számára jó időpontot, így már ezen a ponton is érzi a jelölt, hogy fontos, hogy törődnek vele.
  2. Legyünk udvariasak! Első, telefonos beszélgetéskor, ha nem egyeztetett az időpont, kérdezzük meg, jókor hívjuk-e, vagy esetleg keressük később. Ne tegezzük le jelöltünket, de adott helyzetben felajànlhatjuk a tegeződő formát.
  3. Legyünk kedvesek! Akár telefonon beszélünk, akár személyesen, érezhető legyen, hogy mosolygunk, érdeklődünk, nyitunk a másik felé.
  4. Tájékoztassuk! Kapjon a jelöltünk pontos tájékoztatást arról, hogy mi a következő lépés, mikor várható.
  5. Engedjük el szívvel! Ha nem is rá esett a választás és a kiválasztás bármely szakaszában engedjük is el, tiszteljük meg azzal, hogy jelezzük felé, nem visszük tovàbb..Sokat feszegetett téma, hogy nem kapnak visszajelzést a jelöltek, amikor kiesnek a felvételi folyamatból. Kapjanak! Ha nincs is lehetőség egyenként, egyénre szabottan írni, küldjünk egy általános, de jó hangvételű üzenetet.
    Akikkel személyes találkozónk volt, legjobb, ha telefonon hívjuk fel őket és elmondjuk az okát, miért nem rá esett a választás. Ha az e-mailen kiértesített, a korai szakaszban kiesett jelentkező kérdezi meg az okot, neki is válaszoljunk.
    Ha Linkedinen, vagy egyéb adatbázisban keresünk meg embereket és jelzik, hogy nem érdekli őket az ajánlott feladat, köszönjük meg, hogy időt szàntak rànk, kívánjunk sok sikert nekik.

Ezek a tanácsok talán egyértelműnek tűnnek, de sokszor nem is olyan könnyű betartani őket. De gondoljunk arra, hogy leendő kollégánk ezen az úton kerül be a szervezetbe, nem mindegy, milyen út vezet odáig. Természetesen ez csak az első lépcső, ezt követően szükséges egy jó, szervezett, tényleg a beilleszkedést segítő onboarding folyamat, melynek szükségességét, megtartó erejét nem lehet eleget hangsúlyozni.

A felvételi és az onboarding folyamatban ki kell emelni a vezető, cégvezető szerepét is. A vezetőnek partnernek kell lenni ezekben a folyamatokban és elkötelezetten támogatnia is kell, nélküle nem lehet sikeres a legjobban kialakított eljárás sem. Fontos szerepe van a vezetőnek a határidők betartásában és a döntéshozásban, csak így tud sikeresen működni a felvételi folyamat és csak így alakíthatunk ki jó képet cégünkről.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük